
ЗАРЕЖДАНЕ...
Министър Вълчев: Имаме нужда от нова математическа гимназия или от разширяване на СМГ | ||||||
| ||||||
Това се налага поради високото търсене на профилирано обучение по математика още от пети клас и ограничените възможности за прием. Всяка година стотици добре подготвени деца не успяват да бъдат приети заради високата конкуренция. В дискусията участваха министър Красимир Вълчев, представители на Министерството на образованието и науката (МОН), директори на столични гимназии и училища, експерти от академичните среди, представители на неправителствения сектор и заинтересовани страни в сферата на образованието. Образователният министър Красимир Вълчев подчерта необходимостта от реформа в учебните програми, за да се намали свръхамбициозното учебно съдържание. По думите му, проблемна е не толкова по-кратката учебна година, колкото необходимостта от по-добра методика на преподаване. Заместник-министър Наталия Митева постави акцент върху дигиталните умения и необходимостта от цялостно повишаване на средното ниво на математическите знания сред учениците. Тя обяви, че България ще работи съвместно с Румъния за подобряване на обучението в 5-7 клас. Директорът на Националната природо-математическа гимназия "Акад. Любомир Чакалов" Ивайло Ушагелов посочи, че всяка година около 800-900 четвъртокласници кандидатстват за прием в неговата гимназия и СМГ, което показва сериозния интерес към профилираното обучение. Той подчерта, че големият проблем не е липсата на училищни сгради, а недостигът на квалифицирани учители по математика. По време на дискусията бе засегнат и въпросът за достъпа до образование. В София едно от 54 деца има възможност да учи в математическа гимназия, докато в други градове, като Кюстендил, това съотношение е едно към 20. Обсъдени бяха възможности за предоставяне на план-прием и за основните училища, което би дало шанс на повече деца да се обучават задълбочено по математика. Проф. Емил Бойваленков от Института по математика и информатика към БАН заяви, че са необходими увеличаване на часовете по математика и повече работа с учителите. Той подчерта, че Съюзът на математиците в България и ИМИ-БАН са готови да окажат експертна подкрепа. В рамките на дискусията се повдигна и въпросът за мотивацията на учителите и необходимостта от обучения, които да направят преподаването по-интересно и достъпно. Доцент Ушагелов обърна внимание, че международните оценки като PISA мерят компетентности, които не са обект на преподаване в България, което изисква преосмисляне на учебните програми. |
За контакти:
тел.: 0700 45 024
novini@sofia24.bg