ЗАРЕЖДАНЕ...
Начало
София
Спортни
Регионални
България
Международни
Любопитно
Галерии
Личности
RSS
Всички
Други
Институции
Криминални
Общество
Бизнес
Минералната вода и бирата в битка - коя е по-любима напитка на българина | ||||||
| ||||||
За бирените компании са приоритет инвестициите във възобновяеми енергийни източници като соларни панели и изграждане на фотоволтаични паркове, производствено и логистично смарт оборудване с висок коефициент на пестене и оползотворяване на ресурсите. Анализите показват, че всички пивоварни компании, които са направили вложения в иновации за оптимизиране на управлението и използването на ресурсите, повишават производителността на труда, имат по-добро представяне на пазара и постигат по-висока репутация. И през 2022 г. секторът е със сериозен принос за икономиката на страната. Пивоварната промишленост продължава да осигурява работна заетост за близо 25 000 души. От тях 2150 - или 9 на сто, са директно работещите в бирените компании, 32 на сто са във веригата на доставките и 59 на сто в търговията, заведенията и туризма. Средният осигурителен доход на заетите в икономическа дейност "Производство на пиво и малц" е нараснал с над 20 на сто спрямо 2021 г. Производството и продажбите на бира в България генерират над 350 млн. лева приходи за националния бюджет. В отчета на Агенция "Митници" за 2022 г. е посочено, че постъпленията от акциз за бира имат ръст от 3,4 на сто спрямо събраните приходи през 2021 година. Добавената стойност на индустрията се изчислява на 540 млн. лева. Членуващите в Съюза седем бирени компании общо произвеждат 99 на сто от пивото в страната. Това означава, че почти всяка изпита у нас бира е дело на българските пивовари, се посочва в анализа. През 2022 г. продажбите на пиво у нас достигнаха 5 230 000 хектолитра. От тези количества делът на продажбите в стъклени бутилки е 21 на сто, в РЕТ бутилки – 50 на сто, в кенове – 25 на сто и в кегове – 4 на сто. Традиционно лагер бирата тип Pils е с най-висок пазарен дял от 93-95 на сто. У нас в производственото портфолио ежегодно има динамика, като през миналата година в страната вече се произвеждат над 200 различни марки и асортимента бира. От тях през 2022 г. членовете на Съюза са пуснали на пазара близо 30 нови продуктови предложения, което не се е случвало през последните 10 години, отбелязват авторите на анализа, цитирани от БТА. Продължава разширяването на сегмента на премиалните бири - най-вече в столицата и големите градове. За поредна година все повече нараства консумацията на безалкохолните бири – тренд, характерен за всички европейски страни. Тази тенденция се обуславя от стремежа към активен и здравословен начин на живот, особено сред по-младите потребители на възраст 18-30 години, се посочва в анализа. Те все по-често избират напитки с по-ниско или нулево съдържание на алкохол, защото им носят освежаване навсякъде и по всяко време. По данни на Съюза на пивоварите през 2022 г. в България са изпити 5 570 000 литра безалкохолна бира. Маркетинговите изследвания показват, че за избора на българския любител на пивото най-важни са вкусът и ароматът на напитката, стилът бира, а едва след това се нареждат цената и марката. Пивоварите припомнят още, че според регулярните Омнибус проучвания на агенция ИПСОС, през миналата година бирата задържа позициите си на най-често консумирана и предпочитана напитка у нас след минералните води. 57 на сто от активните потребители на пенливата течност са убедени, че тя е подходящо за тях питие, а 33 на сто от анкетираните са на мнение, че при умерена консумация, пивото е част от здравословния начин на живот. |
Зареждане! Моля, изчакайте ...
Все още няма коментари към статията. Бъди първият, който ще напише коментар!
Още новини от Национални новини:
ИЗПРАТИ НОВИНА
Виж още:
Голям шеф в банка и работещ в телевизия изнудвани с голи гей снимки
12:26 / 25.11.2024
След като влак дерайлира край София: Възстановено ли е движението?
08:32 / 24.11.2024
Слънчева неделя с температури до 10 градуса
08:29 / 24.11.2024
Актуални теми
Абонамент
Анкета
Трябва ли да се дадат повече права на районните кметове? | ||
Да (578) | 53% | |
Не (399) | 37% | |
Не мога да преценя (110) | 10% |