ЗАРЕЖДАНЕ...
Начало
София
Спортни
Регионални
България
Международни
Любопитно
Галерии
Личности
RSS
Всички
Други
Институции
Криминални
Общество
Бизнес
Мениджър за предимствата и недостатъците на франчайза като бизнес модел | ||||||
| ||||||
"Франчайзът е бизнес модел, в който една компания стандартизира своя продукт и го дава като готов продукт на местни предприемачи, които да го имплементират на местно локално ниво и съответно да го адаптират към различните пазари, така че това е вид разпространение. Основната разлика между предприемач и франчайзингополучател е в това, че е предприемачът започва от нулата – измисля процесите, бизнес плана, финансови калкулации, начин за навлизане на пазар,а докато при франчайз модела това се получава наготово. Получава се готовият продукт, съответно опита, който е набран дотогава от франчайзингодателя, получават се различните маркетингови стратегии и допълнителни обучения, начин на интеграция в съответния пазар,“ поясни той. Предимствата на този бизнес модел сравнено с предприемачеството, са, че има вече утвърдена марка, т.е. спестяват се някои действия, като маркетинг на пазара, пиар, разпространение на стойностите и ценностите на марката. Дава изключително голяма подкрепа, защото франчайзинговиите мрежи са в повечето случаи световни. "Но въпреки всички предимства, които получава, разработването на един обект си е отговорност на франчайзингополучателя.“ Недостатъците при франчайза са, че той не е подходящ бизнес модел за всеки продукт и не е за всеки тип предприемач. Франчайзингополучателят е ограничен да спазва определените вече правила на наложения продукт, и има по-малко място за импровизация. Закупуването на франчайз модел е по-евтиният вариант от създаването на нещо свое собствено, тъй като предприемачът не можем да предвиди разходите, които биха били необходими, а закупуването на франчайз може по-лесно да бъде калкулирано. По думите му всеки, който иска да разработва този вид бизнес модел, трябва да наблегне върху собствените си лични проучвания, като дефинира своите желания и насоченост. "Да определи има ли браншове във франчайза, които повече му прилягат, дали има съответно пазарна ниша, колко е голяма тази пазарна потребност и дали той може да отговори на тези изисквания. Така че собственото търсене и собственото проучване са изключително важни когато човек взима такова решение.“ Най-големите предизвикателства за него в този модел е количеството работа, която трябва да се инвестира, защото по думите му това, че франчайзинга е готов продукт не означава, че усилието за интеграция му в пазара е по-малко. |
Зареждане! Моля, изчакайте ...
Все още няма коментари към статията. Бъди първият, който ще напише коментар!
Още новини от Национални новини:
ИЗПРАТИ НОВИНА
Виж още:
Актуални теми
Абонамент
Анкета