ЗАРЕЖДАНЕ...
Начало
София
Спортни
Регионални
България
Международни
Любопитно
Галерии
Личности
RSS
Всички
Други
Институции
Криминални
Общество
Бизнес
МВР предоставя нови електронни административни услуги | ||||||
| ||||||
Освен въвеждането на 20 нови услуги ще бъдат подобрени и улеснени процесите по заявяването и обработката на съществуващите услуги, като ще се намали съществено административната тежест за хората и бизнеса. В рамките на извършеното надграждане на системата потребителите й ще могат да проверяват своите връчени и невръчени фишове, наказателни постановления или споразумения и да ги заплащат онлайн без начисляването на допълнителни такси. За улеснение на ползвателите, тези справки ще могат да се правят по различни критерии – ЕГН, номер на лична карта или свидетелство за управление. Предвидена е възможността гражданите да могат да попълват и подават по електронен път декларация за изгубени, откраднати, повредени и унищожени документи за самоличност. Разработени и интегрирани са електронни услуги, свързани с контрола на общоопасните средства, в това число издаване на разрешения за придобиване по наследство от физически и юридически лица с нестопанска цел на взривни вещества и пиротехнически изделия № 777 в ИИСДА. Автоматизирането на процесите по предоставяне на услуги за потребителите създава възможност за осигуряване на електронен обмен на информация между гражданите, бизнеса и структурите на МВР и изпълнява изискванията на Закона за електронно управление и европейските стандарти на работа. Към момента се извършват тестове на системата и е необходимо технологично време до въвеждането в експлоатация на пълната функционалност на надградените услуги. До приключването им са възможни временни неудобства при работа с Портала за електронни административни услуги на вътрешното министерство Порталът за електронни административни услуги (ПЕАУ) на МВР е изграден през 2015 г. в рамките на проект по ОП "Административен капацитет“. Тогава той стартира с предлагането на 34 административни услуги. В периода 2020 – 2021 г. той е надграден и в него са интегрирани нови 20 електронни административни услуги Настоящото развитието на ПЕАУ е реализирано в периода февруари-ноември 2023 г. по договор с предмет "Развитие на Портала за електронни административни услуги (ПЕАУ) на МВР. Разработване и реализиране на електронни административни услуги по направления БДС, КОС и "Пътна полиция“, повишаване степента на усъвършенстване на технологичния процес в служебната част (бек-офис) на ПЕАУ“, по Оперативна програма "Добро управление“. |
Още по темата: | общо новини по темата: 1585 | ||||||||||||
| |||||||||||||
предишна страница [ 1/265 ] следващата страница |
Зареждане! Моля, изчакайте ...
Все още няма коментари към статията. Бъди първият, който ще напише коментар!
Още новини от Национални новини:
ИЗПРАТИ НОВИНА
Виж още:
Актуални теми
Абонамент
Анкета