ЗАРЕЖДАНЕ...
Начало
София
Спортни
Регионални
България
Международни
Любопитно
Галерии
Личности
RSS
Всички
Други
Институции
Криминални
Общество
Бизнес
Лекар обясни: Какво да знаем за "петата болест"? Как да се предпазим? | ||||||
| ||||||
"Този вирус съществува отдавна, притесняват ни обаче случаите на морбили и коклюш в близките около нас държави и частично у нас. "Всички родители, които са пропуснали ваксинации на децата си, нека се обърнат към личните лекари и да попълнят имунизационния ни календар. "Петата шарка" протича сравнително леко, но коклюш и морбили са тежки заболявания и трябва да ваксинираме децата си", апелира д-р Николова. Не е желателно сами да поставяме диагнози, ако имате съмнения за инфекциозно заболяване, разпознаваемо по високата температура, болката в мускулите и ставите и обрив, посетете лекар задължително. "Можем да усещаме коремни болки, втрисане - това е началото на всяко инфекциозно заболяване. Обривите могат да обхванат горните части на ръцете и краката, както и дланите, ходилата и седалището. Петната наподобяват гирлянди. Заболяването може да се предаде и от пациент без обриви. Яркочервен обрив може да има и по бузите - затова лекарите говорим за симптом на зашлевената буза в тези случаи", даде подробности Николова. Има максимум 3-седмична карантина, латентният период, в който се появяват симптомите след контакт с болен, е 15-тина дни. Срещу "петата болест" няма ваксина, наблюдаваме децата, няма специфично лечение. Препоръчваме добро миене на ръцете, защото става дума за въздушно-капкова инфекция. Добрата лична хигиена е задължителна, поясни д-р Гергана Николова. |
Още по темата: | общо новини по темата: 79 | ||||||||||||
| |||||||||||||
предишна страница [ 1/14 ] следващата страница |
Зареждане! Моля, изчакайте ...
Все още няма коментари към статията. Бъди първият, който ще напише коментар!
Още новини от Национални новини:
ИЗПРАТИ НОВИНА
Виж още:
Актуални теми
Абонамент
Анкета
Трябва ли да се дадат повече права на районните кметове? | ||
Да (581) | 53% | |
Не (400) | 37% | |
Не мога да преценя (110) | 10% |