ЗАРЕЖДАНЕ...
Начало
София
Спортни
Регионални
България
Международни
Любопитно
Галерии
Личности
RSS
Всички
Други
Институции
Криминални
Общество
Бизнес
Кой колко е платил за политическа реклама по време на изборите? | ||||||
| ||||||
Това е една от най-слабите по отношение на медийни реклами кампания от 10 години насам, отчитат от Института за развитие на публична среда. Разходите за медии в тази кампания са по-ниски - общо 2,4 милиона. Анализът показва още, че в последните 10 дни от кампанията са давани най-много средства. Тогава общо са се увеличили разходите с повече от 1 милион лева. "Продължаваме промяната" са платили само за този период 800 000 лева, "Възраждане" са увеличили разходите си със 100 000 на финалната права. ГЕРБ-СДС са платили най-малко в последната десетдневка - дали са 2000 лева. От института казват, че на предишните избори цената на медиен глас е варирала между 60 стотинки и 24 лева. "От парламентарно представените партии ДПС имаше тогава цена на глас от 65 стотинки, тъй като техните разходи за медии са доста по-малки, по-скромни. За ГЕРБ малко повече - 84 стотинки на глас, тоест те пак доста ефективно успяват да използват средствата си за медийна реклама и достигат до по-широк кръг от избиратели", заяви Диана Ефтимова от Институт за развитие на публичната среда". Сега изчисляват, че 4 пъти ще падне цената на медийния глас, в сравнение с предишните избори през октомври. Дават пример с коалиция "Продължаваме промяната - Демократична България". "На предишни избори са стрували между 4 и 5 лева на глас. Едни от по-скъпите, да кажем, при парламентарно представените формации, докато сега все пак на тези предварителни данни, които имаме това не са окончателните от финансовите отчети на партиите, тъй като те все още не са излезли за цялата кампания, но на база на тези предварителни данни гласа на обединението вече като обща коалиция ще бъде е в рамките на 1,25 лв.", допълни Диана Ефтимова, предава БНТ. Традиционно най-скъпи са гласовете на малки партии, които използват медийни пакети и не влизат в парламента.Техните гласове струват обикновено по 24-25 лева. Най-скъпо платените медийно избори са били през април 2021 година - тогава партиите са били отделили общо над 4 милиона лева. Най-слаба е била кампанията за парламент и президент през ноември 2021 година. |
Още по темата: | общо новини по темата: 756 | ||||||||||||
| |||||||||||||
предишна страница [ 1/126 ] следващата страница |
Зареждане! Моля, изчакайте ...
Покажи:ВсичкиМоите | На приятели |
на 07.04.2023 г.
0
Коментарите са на публикуващите ги. Sofia24.bg не носи отговорност за съдържанието им! Всички коментиращи са се съгласили с Правилата за публикуване на коментари.
Още новини от Национални новини:
ИЗПРАТИ НОВИНА
Виж още:
Обстановката на АМ "Тракия" – в ролята на репортери са самите шофьори
08:28 / 30.11.2024
Животновъди от района на Велинград посрещнаха изгрева с нов протест
08:27 / 30.11.2024
Доц. Наталия Киселова: Искам да се извиня на всички български граждани
11:01 / 30.11.2024
Абонамент
Анкета