ЗАРЕЖДАНЕ...
Начало
София
Спортни
Регионални
България
Международни
Любопитно
Галерии
Личности
RSS
Всички
Други
Институции
Криминални
Общество
Бизнес
Как партии ни манипулират през социалните мрежи | ||||||
| ||||||
Един от подходите е да се създават групи, които са например за екологичен живот, за здравословна храна, които привличат силно внимание, тъй като касаят общественоважни и интересни теми. В някакъв момент обаче тези групи започват да се премоделират и преименуват. "Когато тези групи наберат последователи по естествен път, започва смяна на името. Имаше редица примери с групи, които започват с някаква екологична кауза, след това започват да се борят срещу някой от опонентите и накрая се стига до това, че съответната група работи за някоя от националистическите формации", поясни доц. Тодорова. Тези групи често се превръщат в бизнеси. "Някой, който се занимава с тролска активност и познава спецификата на мрежите, или някоя нереномирана маркетингова агенция започва да продава тези групи. Отива при някоя политическа партия, организация или неправителствена структура и предлага определен брой членове в групата срещу съответната сума и предоставяне на платформа за съдържание. Това е отдаване на души и съзнания под наем, напълно легитимно. Ако изрично не се изключим от групата, де факто ние даваме нашето съгласие, ставаме продукт. Това създава ехо стая. Чуват се само определени гледни точки", обясни футурологът. Много от потребителите обаче не си дават сметка, че получават таргетирано съдържание или такова, което затвърждава техните търсения. "Тук наистина се губи плурализма и различната гледна точка", допълни тя. Често едно съдържание бива маскирано с внушения за друго. "Тези, които са прорусофилски настроени, казват, че искат незабавно спиране на подкрепата за Украйна с оръжия, защото са за мира. Но това косвено означава, че Украйна трябва да отстъпи окупираните територии и че мирът ще бъде платен с цената на териториални отстъпки“, даде пример Мариана Тодорова. Ако някой иска да прави политическа реклама или реклама чрез съобщения и да спонсорира дадено съдържание и ако алгоритмите на Meta не го засекат като такова, тези маркетингови агенции или физически лица могат да достъпят информацията за това кой какъв е, т.е. те имат достъп до профилирането на потребителите и могат избирателно да насочат съдържание. "Идеята е, че последователите на една политическа партия могат да бъдат разделени и различна част от тях да получат различно съдържание. Тези послания могат да бъдат дори в колизия. Това се прави и в България от някои политически партии – вътрешна поляризация на избирателите. Когато тази партия започне да защитава определени каузи и идеи, тя ще го прави много гъвкаво, безпринципно, лицемерно, в зависимост от това чии интерес в момента е водещ. Това алгоритмите го разрешават“, обясни доц. Тодорова. |
Още по темата: | общо новини по темата: 885 | ||||||||||||
| |||||||||||||
предишна страница [ 1/148 ] следващата страница |
Зареждане! Моля, изчакайте ...
Все още няма коментари към статията. Бъди първият, който ще напише коментар!
Още новини от Национални новини:
ИЗПРАТИ НОВИНА
Виж още:
Актуални теми
Абонамент
Анкета