ЗАРЕЖДАНЕ...
Начало
София
Спортни
Регионални
България
Международни
Любопитно
Галерии
Личности
RSS
Всички
Други
Институции
Криминални
Общество
Бизнес
Иво Делин: България има потенциал да стане туристическа велодестинация | ||||||
| ||||||
"От "Велоеволюция" имаме няколко мисии, няколко цели. Първо да разпространяваме и популяризираме велосипеда като транспорт, не само като средство за забавление или рекреация, също така се опитваме да защитаваме велосипедистите пред всички, пред общината, пред държавата. Това са целите ни, повече активен и екологичен начин на транспорт. Доста път сме изминали, доста бой сме изяли, естествено не всички от нашите опити са довели до успех, но имаме такива доста успешни също неща, важни на национално ниво. Не говорим само за София и за регионално ниво, успели сме да променяме част от законите, подзаконови нормативни уредби и така нататък, които също са важни, от доста години се опитваме и да въведем на национално ниво един национален велосипеден план и стратегия за развитие на велосипедния транспорт, спорт, туризъм за цялата държава, което очакваме да се случи. Планът вече е написан, но тъй като нямаме стабилно правителство от доста време, чакаме подходящ момент този план да бъде внесен в Народното събрание, за да бъде приет или коригиран. Правили сме го в партньорство с много организации и министерства, така че имаме сериозен шанс този път планът да се приеме, така че цяла България да има единна визия накъде отива, какви са целите, защо гоним тези цели и какви са стъпките, за да ги постигнем“, коментира експертът. По думите му целите ще бъдат обхванати в доста голям документ около 200 страници, разясняващ туризъма в отделна графа и как да се продължат велосипедните алеи, които идват от Централна и Западна Европа. Те са велоканали, които са много известни, които на Балканите се поизгубват и Дунавският канал Румъния се опитва да си го вземе само него, тъй като те очакват туристи, а ние искаме част от тези хора да влязат в България, защото това е едно перо в цялата икономика на държавата, не просто самоцелно искане на някакви такива трасета. В този план се говори за маркировки, извънградски маркировки, неасфалтирани трасета, за адски много неща, има мерки, тъй като той е по проект с още други не знам 12 или повече държави, които са горе-долу на нашето ниво. "В общи линии от "Велоеволюция" имахме такава оценка в едни много различни точки къде сме напред, къде сме назад. Примерно 2017 година след работа на доста различни организации, включително много велосипедни организации, успяхме да обновим наредбата за проектиране и изграждане на пътна инфраструктура, в която в предната версия на тази наредба велоалеите бяха нещо екзотично. Нямаше никакви описания, никакви правила и така нататък, или бяха съвсем оскъдни, с това обновяване на тази наредба, тя реално е пренаписана изцяло наново, с която проектанти, архитекти, пътни инженери да работят. Ние направихме огромен скок и имаме една от най-съвременните такива наредби в цяла Eвропа. Това е едно от нашите така да го кажа постижения, то не е само наше, но нали беше провокирано от нуждата да има осъвременяване на тази основна наредба, която всеки един път в България, всяка една улица се подчинява на тези правила", допълни Делин. Според него в доста аспекти сме изостанали - в изграждането, и в културата на движение. Спрямо Западна Европа сме десетилетия назад в цялото си мислене на тема транспорт, на тема развитие на градската среда. В София по последни данни от модалния сплит от всички пътувания в града, около 1,8% са извършени с велосипед. Това е средногодишно измерване, като велосипедните алеи и по-скоро те са повече ленти, отколкото алеи са под един процент на фона на цялата пътна мрежа в града. В Париж например за последните 10 години те понеже имат голям план да направят 100% покритие с велосипедна инфраструктура на целия град, за последните 7-8 години развитие на тази велосипедна мрежа от около 2 до 3% велосипедно придвижване вече в центъра на града велосипедното придвижване е над 15%. Велосипедната инфраструктура провокира много велосипедисти, тоест много потенциални велосипедисти да се качат. Всички проучвания в България, огромни анкети, които са правени през годините, основните фактори са безопасност. Хората не се чувстват безопасно на велосипед в София. Съответно липсата на велоалеи е една част от тази безопасност. |
Зареждане! Моля, изчакайте ...
Все още няма коментари към статията. Бъди първият, който ще напише коментар!
Още новини от Национални новини:
ИЗПРАТИ НОВИНА
Виж още:
Такситата блокират АМ "Тракия", пускат само коли на специален режим
11:43 / 20.11.2024
Задържаха моториста, блъснал баба и внуче на столичния булевард "Гешов"
08:04 / 20.11.2024
Актуални теми
Абонамент
Анкета