ЗАРЕЖДАНЕ...
Начало
София
Спортни
Регионални
България
Международни
Любопитно
Галерии
Личности
RSS
Всички
Други
Институции
Криминални
Общество
Бизнес
Историк: Престъпен акт е прокопаването на Тунела под Трихълмието в Пловдив | ||||||
| ||||||
"Тогава е направено това безумие - тунелът под Трихълмието, което обрича всички опити на неуспех Стария Пловдив да стане част от световното наследство на ЮНЕСКО. Защото, трябва да знаете, че с извършването на този бих казал, без преувеличение престъпен акт, от там нататък е компрометирано Трихълмието като цялостен архитектурен, исторически ансамбъл и комплекс. И който и кмет да дойде и да ви говори за това, че се кандидатства и т.н., значи или това е демагогия или просто тези хора не разбират, което като за кмет не е нещо особено, възможно е, не може всеки да е специалист по всичко, но всеки кмет си има екип, всеки кмет трябва да има заместник-кмет най-малкото, който отговаря за културата и културните политики и ако те не го знаят това, пък аз не съм убеден, че го знаят, реално това означава, че не си вършат добре работата.", посочи историкът Видин Сукарев. Всъщност, пътният тунел по бул. "Цар Борис III Обединител“ в Пловдив е построен през петдесетте години на XX в. Работата по проектирането му започва през 1948 г., a прокопаването му - през ноември 1949 г. Първоначално носи името на Георги Димитров. Поради възникнали разногласия, строителството е преустановено за известно време. Довършен е и е открит през 1960 г. По време на неговото строителство и оформяне на булевард "Георги Димитров“ са съборени много къщи с архитектурна стойност от двете му страни и е разрушена част от античната крепостна стена. Преместен е Житния пазар и площад "Цар Крум“ загубва своето значение на централен площад. Пловдивският строителен инженер Борислав Славов участва в започване на строителството му през 1948 г. и в завършването му през 1960 г. вече като Главен инженер на ДСО "Градстрой“. След пускането на съоръжението той е удостоен с "Почетен знак на Пловдив“. В края на 1990-те тунелът е основно ремонтиран, поставени са хидроизолация, третична облицовка с шумозаглушаващ ефект, ново осветление и контактна мрежа. Тунелът е в посока север–юг. През 2015 г. около 60 % от трафика Север-Юг в Пловдив минава през тунела. Това налага общината да развие стратегия за алтернативни маршрути. |
Още по темата: | общо новини по темата: 85 | ||||||||||||
| |||||||||||||
предишна страница [ 1/15 ] следващата страница |
Зареждане! Моля, изчакайте ...
Все още няма коментари към статията. Бъди първият, който ще напише коментар!
Още новини от Национални новини:
ИЗПРАТИ НОВИНА
Виж още:
Такситата блокират АМ "Тракия", пускат само коли на специален режим
11:43 / 20.11.2024
Задържаха моториста, блъснал баба и внуче на столичния булевард "Гешов"
08:04 / 20.11.2024
Актуални теми
Абонамент
Анкета