ИЗПРАТИ НОВИНА
Новини
Спорт
Справочник
Обяви
Вход
close




ЗАРЕЖДАНЕ...
Начало
София
Спортни
Регионални
България
Международни
Любопитно
Галерии
Личности
RSS
Всички
Други
Институции
Криминални
Общество
Бизнес
Йордан Арабаджиев: Липсата на професионални водачи е причината 15-20% от камионите на нашите превозвачи да не се движат
Автор: Йоланда Пелова 21:28 / 09.10.2024Коментари (0)1103
©
Решението на Съдът на Европейския съюз да отмени задължението за връщане на превозните средства е изключително важно тълкуване и ние го отчитаме като много важен напредък по отношение на прилагането на Мобилния пакет. Това каза в предаването "България, Европа и светът на фокус“ на Радио "Фокус“ изпълнителният директор на Съюза на международните превозвачи Йордан Арабаджиев.

"За нас това е една победа, един прецедент за Съда на ЕС да отмени част от регламент, който всички ние бяхме наясно, че е изключително спорен. Т.е. за нас това може да се каже, че е добър вариант.“

Според него е било ясно, че от Пакета "Мобилност“ще отпадне разпоредбата за връщането на товарни автомобили на всеки 2 месеца в държавата по установяване поради абсурдността и липсата на логика в него.

"Контролните органи тълкуваха Мобилния пакет по начин, че водачът трябва задължително да се върне на едно от двете места: или в базата на превозвача, или на мястото си на пребиваване. В крайна сметка Европейския съд и в Договора за функциониране на ЕС се казва, че всеки има право на свободно движение. Т.е. няма как на водача да му бъде наложено той да бъде задължен да почива само и точно на тези два места. И Съдът наистина казва, че не може да се накърнява правото на водача той да избере в крайна сметка къде да почива,“ каза той и добави, че това е бил  един от най-големите проблеми в последните 2 години поради налагането на големи глоби спрямо превозвачите, които не спазват тази разпоредба.

Йордан Арабаджиев изрази надежда, че и за друга тяхна битка, свързана с приемането ни в Сухопътния Шенген, скоро време ще се намери решение. "Да се надяваме, че България ще бъде приета и в Сухопътния Шенген, което ще облекчи значително престоя на нашите камиони по границите, особено с Румъния,“ добави той.

Според него един от основните проблеми пред международните превозвачи е липсата на професионални водачи, които да управляват тежкотоварни превозни средства, като добави, че това е причината близо 15-20% от камионите на нашите превозвачи в момента да не се движат. "И не на последно място трябва да кажа, че инфраструктурата ни е много остаряла. Очакваме да има напредък по главните пътища. Много са проблемите, които има българският транспорт, но се надяваме към края на годината да има някаква светлина, най-вече свързана с Шенген.“


Още по темата: общо новини по темата: 540
22.11.2024 »
22.11.2024 »
22.11.2024 »
21.11.2024 »
21.11.2024 »
20.11.2024 »
предишна страница [ 1/90 ] следващата страница






Зареждане! Моля, изчакайте ...

Все още няма коментари към статията. Бъди първият, който ще напише коментар!

Още новини от Национални новини:

ИЗПРАТИ НОВИНА
« Юли 2024 г. »
пон
вто
сря
чтв
пет
съб
нед
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
Виж още:
Актуални теми
Абонамент
Абонирайте се за mail бюлетина ни !
Абонирайте се за нашия e-mail и ще получавате на личната си поща информация за случващото се в София и региона.
e-mail:
Анкета
Трябва ли да се дадат повече права на районните кметове?
Да
Не
Не мога да преценя
РАЗДЕЛИ:
Новини
Спорт
Справочник
Обяви
Потребители
ГРАДОВЕ:
София
Пловдив
Варна
Бургас
Русе
Благоевград
ЗА НАС:

За контакти:

тел.: 0700 45 024

novini@sofia24.bg

За реклама:

Тарифи (виж)
Договори избори 2024

тел.: 0887 45 24 24

office@mg24.bg

Екип
Правила
Софиянци във facebook
RSS за новините
Футбол на живо по телевизията