
ЗАРЕЖДАНЕ...
Информационно обслужване се похвали: Над 60% от образуваните съдебни дела през електронния портал приключват за по-малко от месец | ||||||
| ||||||
"Електронизацията на процесите в правосъдната система направи съдебния процес по-лесен, по-бърз и по-достъпен за всички участници“, каза Николета Стоянова, ръководител отдел "Бизнес анализ“ в Информационно обслужване. По думите ѝ оптимизираният портал за електронно правосъдие значително подобрява ефективността, прозрачността и достъпността на съдебната система, като намалява времето за обработка на делата и облекчава както гражданите, така и съдебните органи. Данните показват, че общият брой на образуваните електронни съдебни дела надхвърля 21 300, като само за последните 4 месеца те са близо 8 000. По 98% от всички подадени иницииращи документи са образувани електронни дела, което означава, че процесът на завеждане на дела е почти изцяло дигитализиран, спестявайки време и ресурси. Анализът сочи, че все повече граждани се възползват от възможността да инициират съдебно дело по електронен път. Порталът се ползва активно от близо 22 000 потребители, а адвокатите и юридическите лица управляват дела и подават документи по-бързо и лесно. Данните показват, че общият брой на електронните достъпи до съдебни дела за последните 2 години достигна 410 000, което е шесткратно увеличение спрямо всички достъпи в периода преди пускането му. Освен възможността за подаване на документи изцяло онлайн, оптимизираният ЕПЕП предоставя възможност за преглед на съдебни документи и решения в реално време, електронно призоваване, онлайн плащания на съдебни такси и синхронизация със съдебни заседания по дела с календара на мобилното устройство. В следващата фаза от дигитализацията, порталът за електронно правосъдие ще разшири възможностите си с още автоматизирани услуги, включително интеграция с други държавни платформи и повече възможности за онлайн разплащания. Като част от проекта за оптимизация, Информационно обслужване разработи мобилното приложение eCase, което предлага бърз достъп до съдебни дела от мобилно устройство, преглед на електронни документи и хронология на делото, електронно призоваване и известяване в реално време и автоматично напомняне за съдебни заседания. Само за година и половина отворените потребителски сесии в eCase надхвърлиха 860 000, което показва нарастващ интерес и доверие в разработената електронна система. |
Трябва ли да се дадат повече права на районните кметове? | ||
Да (585) | 53% | ![]() |
Не (406) | 37% | ![]() |
Не мога да преценя (112) | 10% | ![]() |
За контакти:
тел.: 0700 45 024
novini@sofia24.bg