ЗАРЕЖДАНЕ...
Начало
София
Спортни
Регионални
България
Международни
Любопитно
Галерии
Личности
RSS
Всички
Други
Институции
Криминални
Общество
Бизнес
Икономист за Закона за хазарта: Случва се нещо много странно. Това е много опасен прецедент за икономиката | ||||||
| ||||||
Във вторник парламентът ще реши окончателно дали да се забрани рекламата на хазартни игри в медиите. Текстовете бяха приети на първо четене, а днес е свикано извънредно заседание на депутатите, които са в предизборна ваканция. Според Караиванов щетата за бюджета след подобно решение ще е около 200-300 милиона лева, и то само до края на 2024 г. Икономистът Михаил Кръстев заподозря, че зад идея се крие популизъм. "Очевидно това се прави в контекста на предстоящата предизборна кампания. Помним какво се случи през 2018 г. с рекламата на лотарийните игри. Политиците винаги намират жертва, която да атакуват. Предложения за забраняване на рекламата на хазарта имаше и от ПП-ДБ в рамките на 9-те месеца. В предложения законопроект, в оценката на въздействието, е написано, че няма щета върху бюджета. Това е тотално невярно. Не мога да повярвам, че нормативни актове се входират в парламента с подобна аргументация. Знаем, че този сектор е един от големите данъкоплатци. Щетата за бюджета ще е по-висока от 200 млн. лв, вероятно - около 400 млн. лв.", твърди Кръстев. "Знаем, че офлайн хазартът не функционира у нас, особено по отношение на спортните залози. Тук не говорим само за тези средства. Световната тенденция е, че професионалният спорт изключително много разчита на приходите от залагания. Трябва да се направи разграничение дали говорим за игрални зали, където хората отиват да упражнавят своя страст. При забраната големите европейски оператори на хазартни игри ще могат да продължат да функционират, тъй като техният обем на пазара не зависи от рекламата, която се извършва на българска почва. Но българските играчи ще бъдат ограничени", поясни той. И добави, че всичко това няма да има обществена полза. Караиванов допълни, че досега не е имало опит за ограничаване на реклама в интернет пространството. "Има много социални мрежи. В тях може да се таргетира групата, към която да е насочена един или друг вид реклама", поясни той. |
Още по темата: | общо новини по темата: 1149 | ||||||||||||
| |||||||||||||
предишна страница [ 1/192 ] следващата страница |
Зареждане! Моля, изчакайте ...
Покажи:ВсичкиМоите | На приятели |
Aнонимен
на 30.04.2024 г.
0
Aнонимен
на 30.04.2024 г.
0
Коментарите са на публикуващите ги. Sofia24.bg не носи отговорност за съдържанието им! Всички коментиращи са се съгласили с Правилата за публикуване на коментари.
Още новини от Национални новини:
ИЗПРАТИ НОВИНА
Виж още:
Влак с близо 60 пътници дерайлира на гара в София
20:05 / 23.11.2024
Катастрофа затруднява движението по Подбалканския път
17:01 / 23.11.2024
Коледна приказка: Най-красивите базари в Европа през 2024
16:19 / 23.11.2024
Голям шеф в банка и работещ в телевизия изнудвани с голи гей снимки
12:26 / 25.11.2024
Катастрофа край Нови хан възпрепятства шофьорите
20:06 / 23.11.2024
Актуални теми
Абонамент
Анкета