ЗАРЕЖДАНЕ...
Начало
София
Спортни
Регионални
България
Международни
Любопитно
Галерии
Личности
RSS
Всички
Други
Институции
Криминални
Общество
Бизнес
Евгения Пеева-Кирова: Статистиката от последните години показва, че половината български ученици в гимназиален етап са функционално неграмотни | ||||||
| ||||||
Тя посочи, че статистиката от последните години показва, че половината български ученици в гимназиален етап са функционално неграмотни. "Те не могат да прочетат една проста инструкция, да извлекат смисъла от нея и действията им да са свързани със спазването на тази инструкция. Те не могат да прочетат листовката на лекарството – не че не могат да прочетат думите, но не могат да разберат какво им казва тя и как да приложат това лекарство“, поясни Евгения Пеева-Кирова. Идеята, че всяко дете трябва да има достъп до качествено образование и че това зависи най-вече от учителя, е глобална и абсолютно доказана в педагогическата теория, отбеляза тя. "На първо място учителят е лидер, т.е. той има ясна визия къде иска да стигне, може да ангажира хората, да ги мотивира и да начертае стъпките, по които безотказно да върви. Ключът към успеха на всяко дете е първо учителят да вярва, че всяко дете има неограничен потенциал и всяко дете може да постига и второ, да знае как да поставя достатъчно високи очаквания към учениците, но тръгвайки от там къде са те в момента“, подчерта Евгения Пеева-Кирова. По думите й големите промени не могат да се случат от един човек. "От самото начало подходът ми винаги е бил: имаме една идея, която искаме да постигнем, имаме някакви примери как тя се постига на други места по света, но от нас зависи да се обединим около това каква е визията ни, какво искаме да постигнем и как. Това изисква наистина постоянно учене и подобрение. Подходите отвън не работят изцяло за нас. Дори дефиницията за това какво означава успешен учител е съвсем различна, както и разбирането какво следва да получат учениците не само като знания, но и като умения, и като нагласи“, посочи Евгения Пеева-Кирова. Тя отбеляза, че хората, които реализират промените и работят на терен всеки ден, са хората от бизнеса, от неправителствения сектор, ръководителите на училища. "Политиците управляват на едно друго ниво. Тяхната роля е да създават политики, които способстват оптималното развитие на всеки, но за съжаление, мисля, че има още много време да се развива и нашето разбиране за това какво означава политика и ефективно управление на страната, докато в един момент може в истинско партньорство да създават всички ключови сектори на страната ни и да случваме промените, които искаме да видим“, коментира Евгения Пеева-Кирова. До момента повече от 500 човека вече са минали през програмата на "Заедно в час“. "Много съм щастлива, че една голяма част – повече от половината, продължават да са в системата на образованието, близо половината да са в училище. Някои от тях са директори на училища, на детски градини, ръководители на организации. Те наистина са лидери. Това е невероятен успех, защото много малка част от новите учители, квалифицирани в университет в България, които влизат в училище, продължават работа повече от три години“, посочи Евгения Пеева-Кирова. |
Зареждане! Моля, изчакайте ...
Все още няма коментари към статията. Бъди първият, който ще напише коментар!
Още новини от Национални новини:
ИЗПРАТИ НОВИНА
Виж още:
Голям шеф в банка и работещ в телевизия изнудвани с голи гей снимки
12:26 / 25.11.2024
След като влак дерайлира край София: Възстановено ли е движението?
08:32 / 24.11.2024
Слънчева неделя с температури до 10 градуса
08:29 / 24.11.2024
Актуални теми
Абонамент
Анкета
Трябва ли да се дадат повече права на районните кметове? | ||
Да (578) | 53% | |
Не (399) | 37% | |
Не мога да преценя (110) | 10% |