ЗАРЕЖДАНЕ...
Начало
София
Спортни
Регионални
България
Международни
Любопитно
Галерии
Личности
RSS
Всички
Други
Институции
Криминални
Общество
Бизнес
Ето ги най-честите нарушения при цените на храните по големите магазини | ||||||
| ||||||
Проверките в търговските обекти се извършват от Комисията за защита на потребителите, Българска агенция по безопасност на храните и Националната агенция за приходите. Най-честите нарушения са: фиктивните промоции, недостатъчните количества при промоции, разминаване между цената на щанда и тази, която реално се плаща на касата, промоциите, от типа купуваш две - получаваш едно безплатно, а се оказва, че всъщност се заплащат и трите артикула, несъответствия при грамажа, не на последно място и продукти, които са обявени като био или еко или произведено в България, но всъщност не са органик или не са произведени у нас. Проверките на институциите показват, че във всеки втори проверен търговски обекти сa установени нарушения. Ангел Джалев, член на Комисията за защита на потребителите: "Почти няма проверяван обект, в който да не е констатирано нарушение. От всички тези проверки нелоялните търговски практики, които ние сме установили да се прилагат от търговците са близо 90 на брой". От комисията обясняват, че нелоялна търговска практика е всяка, която кара клиентите да купуват стоки, които не биха купили, ако знаеха реалната им стойност и качества. По-краткият срок на годност при хранителни продукти води и до друга тенденция. "На всеки се е случвало да прекоси голямо разстояние до конкретен търговски обект в търсене на конкретна стока, която е видял на много изгодна цена, но като не я установи, купува всичко останало, независимо от цената", допълва Джалев. Синдикатите посочват, че мерките са закъснели, тъй като поскъпването на стоките е започнало още през октомври 2021 г. Виолета Иванова, зам.-директор в Института за соцални и синдикални изследвания, КНСБ: "Последното тримесечие на 2022 на световните пазари се наблюдава намаление на цените, на земеделските култури, на основни метали, които реално се отразиха в цените на производителите". Това обаче не се е усетило от потребителите. От КНСБ подкрепят идеята за публично обявяване на ценообразуването от магазините, за да има повече прозрачност и намаляване на спекулата и дават за пример млякото. "Това, което се предлага на българския потребител нараства от фермата до търговския обект с 340% - то означава, че по веригата има спекула", каза още Виолета Иванова. Държавата продължава с проверките за изсветляване на нелоялните търговски практики и призовава гражданите да продължават да сигнализират за нередности. |
Зареждане! Моля, изчакайте ...
Все още няма коментари към статията. Бъди първият, който ще напише коментар!
Още новини от Национални новини:
ИЗПРАТИ НОВИНА
Виж още:
Актуални теми
Абонамент
Анкета