ЗАРЕЖДАНЕ...
Начало
София
Спортни
Регионални
България
Международни
Любопитно
Галерии
Личности
RSS
Всички
Други
Институции
Криминални
Общество
Бизнес
Експерт с важна информация за пилешките полуфабрикати, ето какво става след шоково замразяване | ||||||
| ||||||
"Количеството на пилешките полуфабрикати на пазара не е малко и основно те се произвеждат от дефростирано пилешко месо. Това означава, че замразено месо, шоково замразено в кланица, се размразява, обработва и замразява повторно. Това нещо не е забранено, счита се за безопасно, но трябва да бъде ясно обозначено на етикетите, защото вкусовите качества на това месо не са същите като на охладеното например", каза той. Гълъбов обясни, че шоковото замразяване сваля качеството на месото много повече, отколкото нешоковото. "При шоковото замразяване, а още по-лошо, при нешоковото замразяване, което ние имаме достатъчно аргументите, че в цеховете за полуфабрикати се прилага, качеството се влошава", обясни той. Експертът каза още, че България в последните 20 години губи позиции на пазарите в експорта на пилешко месо. "Пилешкото месо в България от години има най-голям дял от белите меса. Ние сме произвеждали количества, които респектират през годините, но за съжаление, през последните 20 години месното производство губи позиции на българския пазар от експорт, най-вече от Полша и Украйна", обясни той. Според експерта причината за вноса на пилешко месо от чужбина е, че цените на българското са много високи за преработвалите. В България се слага 20% ДДС върху месото, докато в Полша например, се облага само с 3% данък. Това са част от причините защо внася чуждо месо. "Причините за този внос са в различните условия за производство и в различните стандарти за качество. Производителите в България използват най-модерни технологии за въздушно-душово охлаждане. Това предполага малко ниски рандемани и по-високо качество на пазара. Съответно е по-скъпо за пазара и не бих казал толкова за крайния потребител, а по-скоро за преработвателната индустрия. Точно заради това българското месо се предлага основно като охладено месо и преработвателната индустрия основно използва вносно месо, защото го купува на по-ниска цена. Имайте предвид, че играят голяма роля и данъците, тъй като българските производители слагат 20% ДДС. В Полша е 3%. Тази разлика за нелоялните търговци е доста мотивираща, ако крият търговски обороти. Не е тайна, че в Сивия сектор работят такива по-малки транажорни, които не пласират продукцията си в търговската мрежа, прибягват към други търговски мрежи. Статистиката казва, че около 20% е Сивият сектор", обясни Гълъбов. |
Зареждане! Моля, изчакайте ...
Все още няма коментари към статията. Бъди първият, който ще напише коментар!
Още новини от Национални новини:
ИЗПРАТИ НОВИНА
Виж още:
Такситата блокират АМ "Тракия", пускат само коли на специален режим
11:43 / 20.11.2024
Задържаха моториста, блъснал баба и внуче на столичния булевард "Гешов"
08:04 / 20.11.2024
Актуални теми
Абонамент
Анкета