ЗАРЕЖДАНЕ...
Начало
София
Спортни
Регионални
България
Международни
Любопитно
Галерии
Личности
RSS
Всички
Други
Институции
Криминални
Общество
Бизнес
Експерт: За да е истински намалена цената на една стока, тя трябва да е прилагана поне един месец преди кампанията за отстъпки | ||||||
| ||||||
"По закон, за да е истински намалена цената на една стока, тя трябва да е прилагана поне един месец преди кампанията за отстъпки. Това означава, че до седмица-две трябва да се стабилизират цените, от които ще се твърди, че е извършено някакво намаление.“, обясни експертът. Според нея е време да обърнем тенденцията и да купуваме от "Черния петък“ дадена стока, защото ни е необходима, а не просто защото е намалена. Около 400 лв. е средната сума, която пазаруващите от "Черния петък“ харчат, посочи Руменова, като се позова на данни от изследвания. "Хората харчат повече тогава, отколкото по Коледа и Нова година. Една от причините за това е, че някои от тях използват тази кампания да осигурят подаръците за празниците в края на годината. Особено при онлайн покупки, защото ако ги оставят за последния момент, не е сигурно дали ще бъдат спазени сроковете за доставка и някой може да остане без подаръци“, добави тя. Потребителите следва да имат предвид, че дори и намалението да е реално, това не гарантира, че дава най-добрата цена за дадена стока. Ценообразуването е свободно и една и съща стока може да се намери в широк ценови диапазон при различни магазини. Така и без намаление може да я открием по-изгодно. Един и същи търговец не е длъжен да поддържа намаление във всички свои физически и онлайн магазини, а само в тези, за които е обявил отстъпки. Но трябва да спазва всички правила – да са посочени старата и новата цена, процент на отстъпката и информацията да е вярна, обясни Руменова. На запитване от водещия Симеон Иванов можем ли да предявим рекламация за стока от намаление тя потвърди за това право и разясни: "Търговецът може да не ни даде своя гаранция, но не може да ни отнеме законовата гаранция, която е до две години. Законодателят е дал този срок, тъй като е предположил, че това е периодът, в който може да се очаква да се прояви някакъв производствен дефект, който е съществувал към момента на продажбата.“ 73% от участвалите в проведената по повод разискваната тема анкета на БНТ отговарят, че не се възползват от кампаниите "Черен петък“. |
Зареждане! Моля, изчакайте ...
Все още няма коментари към статията. Бъди първият, който ще напише коментар!
Още новини от Национални новини:
ИЗПРАТИ НОВИНА
Виж още:
Актуални теми
Абонамент
Анкета