ЗАРЕЖДАНЕ...
Начало
София
Спортни
Регионални
България
Международни
Любопитно
Галерии
Личности
RSS
Всички
Други
Институции
Криминални
Общество
Бизнес
Експерт: Внимавайте, когатo предоставяте таблет или смартфон на детето | ||||||
| ||||||
Според експерта по потребителска защита Габриела Руменова, която е основател и на страницата "Ние, потребителите“, едно от най-важните неща при обработката на личните данни на гражданите е с каква цел се предоставят. "Данните се предоставят за конкретни цели. Така е с мобилните оператори, банките и други дружества или пък социални мрежи. Съдържателят на платформата обаче няма право да ги предоставя на трети лица без нашето знание и съгласие", поясни Руменова ред БНР. Мобилните оператори обаче могат да предоставят личните данни на потребителите на трети лица с маркетингова и рекламна цел. Затова и често ни "атакуват" най-различни съобщения за игри, тестове, новини или хороскопи и понякога от това сметката може да се увеличи осезаемо, без дори хората да подозират. Габриела Руменова посъветва хората да преглеждат обстойно договорите, които подписват, защото не е изключено в някоя от клаузите да са дали съгласието си оператора да предоставя личните им данни на трети лица именно с маркетингова цел. "Много е важно обаче получателят на личните ни данни да ни уведоми за какви цели ги предоставя на трети лица, които ги използват за маркетингови цели. Тогава вече започваме да получаваме и тези кратки съобщения за игри, новини и хороскопи. Тук има и нещо специфично. Тези услуги се предоставят за кратко време безплатно. След това обаче стават платени", каза Габриела Руменова и напомни, че в Закона за защита на потребителите е ясно посочено, че не може да бъде предоставяна платена услуга без да бъде поискана от самия потребител. Проверяват дали са защитени правата ни в договорите с телекоми и кредитни институции "Ако потребителят плати такава нежелана услуга, той не само че има право да се откаже да я получава в бъдеще, но и да поиска да му се върне сумата, с която е бил таксуван", поясни експерта и посъветва в такива случаи гражданите да подават жалби до Комисията за защита на личните данни и Комисията за защита на потребителите. Онлайн игрите също могат да ни докарат нежелани разходи при невнимание. Особено уязвими в това отношение са децата. "Онлайн игрите крият рискове най-вече за децата, защото те са много емоционални, увличат се. Много често капаните са свързани със самия сюжет на играта. Например, на екрана се появява искане за добавяне на някаква сума точно в момента, в който емоциите на детето са нажежени до максимум. И тогава то може да натисне бутон "Продължи", който изскача на екрана в този момент. Това автоматично се отразява на кредитната карта, защото тези точки, които трупа не са за играта, а са монети в кредитната карта", поясни Руменова. "Има и случаи, в които детето играе уж безплатна игра, но в даден момент тя трябва да бъде надградена и това също се заплаща", допълни експерта. |
Зареждане! Моля, изчакайте ...
Все още няма коментари към статията. Бъди първият, който ще напише коментар!
Още новини от Национални новини:
ИЗПРАТИ НОВИНА
Виж още:
Актуални теми
Абонамент
Анкета