ЗАРЕЖДАНЕ...
Начало
София
Спортни
Регионални
България
Международни
Любопитно
Галерии
Личности
RSS
Всички
Други
Институции
Криминални
Общество
Бизнес
Експерт: Без значение каква е категорията на заведението, задължително газираните напитки, бирата, виното трябва да се поднасят запечатани и да се отварят пред клиента | ||||||
| ||||||
"И тук потребителите да обръщат внимание, особено тези, които така или иначе имат специфични потребности, когато се хранят. И също ресторантьорите да осигуряват тази информация. Наистина, много е важно. Извън класическите ресторанти, има много павилиони, които са отворени за покупка на приготвена храна, когато човек се прибира от плажа, по алеята. Това, което ми прави впечатление, е, че невинаги цените се обявяват коректно, тъй като някъде цената е за 100 грама, но в закона се казва, че когато е в насипно състояние дадена стока, трябва да е обявена и за единица мярка. Ако са 100 грама, човек по-лесно може да пресметне. Но има случаи, в които цената е примерно за 300 грама. И тогава става много по-трудно преизчисляването и сравняването с други гозби, които бихме си взели. Между другото, така се случва и със сергиите за плодовете, и то по-специално екзотичните плодове – малини, къпини. Те също са за 500 грама, за 300 грама, за 150 грама. Това отново е нарушение", каза още Руменова. "Трябва много да внимаваме за това и ми се иска да обърнем внимание и на разносната търговия по плажовете, защото ние виждаме, че се предлагат гевреци, царевици – те много се купуват, в интерес на истината, колкото и да е голяма надценката. Там е много по-трудно да се осъществи контрол. Лично аз миналата година подадох няколко сигнала до Българска агенция по безопасност на храните (БАБХ). Те изпратиха екипи, но не можаха да установят тези търговци. А в същото време те минават непрекъснато, но просто е много трудно да се хване това нарушение", каза още експертът. Всяко едно заведение е длъжно да осигури минималните и задължителни изисквания, хигиенни, за да може да се предотврати разнасянето на зарази и да се защитят клиентите, да се гарантира тяхното здраве, категорична е Габриела Руменова. "Какво интересно стана тази година – получихме един сигнал на клиент на заведение, който казва: "Отварям менюто и виждам една реклама на безалкохолна напитка и послание, че мога да спечеля, ако има определен символ под капачката. Поръчвам си тази напитка, обаче те ми я носят отворена“. И той казва "Сега аз как да видя дали печели, или не?“. И от там вече на мен ми хрумна, че може би трябва да предупредим хората, че без значение какви са звездите на заведението и каква е категорията му, задължително газираните напитки, бирата, виното трябва да се поднасят запечатани и да се разтварят пред клиента. Това е по много съображения, както ти спомена – безопасност, хигиена. Също така, когато пък говорим за алкохол, бандерола да го видим, да сме сигурни, че не е разреден", каза още тя. |
Още по темата: | общо новини по темата: 1066 | ||||||||||||
| |||||||||||||
предишна страница [ 1/178 ] следващата страница |
Зареждане! Моля, изчакайте ...
Все още няма коментари към статията. Бъди първият, който ще напише коментар!
Още новини от Национални новини:
ИЗПРАТИ НОВИНА
Виж още:
Край на мизерията: Държавната психиатрия се мести в реновирана сграда
16:23 / 23.11.2024
Затварят за движение кръстовището на ул. "Опълченска" и ул. "Цар Симеон"
14:47 / 23.11.2024
Влак с близо 60 пътници дерайлира на гара в София
20:05 / 23.11.2024
Актуални теми
Абонамент
Анкета
Трябва ли да се дадат повече права на районните кметове? | ||
Да (578) | 53% | |
Не (399) | 37% | |
Не мога да преценя (110) | 10% |