ЗАРЕЖДАНЕ...
Начало
София
Спортни
Регионални
България
Международни
Любопитно
Галерии
Личности
RSS
Всички
Други
Институции
Криминални
Общество
Бизнес
Екоминистърът иска единен механизъм за опазване на плажове и национални паркове | ||||||
| ||||||
В МОСВ вече е изготвен правен анализ за правомощията на отделните звена според нормативната база. "Нека е ясно при всяко нарушение кой за какво отговаря и къде какви законови промени са нужни“, каза министър Попов. Основната цел според него е да не се строи, копае и извършва търговска дейност върху дюните по Черноморието, да се опазят националните паркове от набезите на мотоциклети, АТВ и моторни шейни, както и резерватите и ценните местообитания. Участниците в срещата обсъдиха проблемите с дивото къмпингуване, което срещат контролните органи в системата на МОСВ. По отношение на паркирането в зони с дюни директорът на РИОСВ – Варна Ерджан Ебатин съобщи, че с община Шабла търсят вариант за обособяване на терен, където да спират превозните средства на плажуващите. По Северното Черноморие през миналия летен сезон са издадени над 70 акта за установяване на административни нарушения. Директорът на РИОСВ – Бургас Павел Маринов добави, че сериозен проблем е и нерегламентираното изхвърляне на отпадъци. Директорът на дирекция "Правна“ в МОСВ Михаела Доцова припомни, че по отношение на отпадъците правилото е, че замърсителят плаща. Стоян Стоянов от сектор "Престъпления против околната среда и дивата природа“ предложи на отговорните РИОСВ и общини да монтират камери, които ще помогнат на контролните органи от всички институции. Според него е добре районните управления, регионалните инспекции и общинските служители да организират превантивен контрол – преди поставянето на караваните, още през пролетта, защото през лятото те вече са на плажа и е много по-трудно полицията да вземе мерки. Според експертите от сектора е добре да се организира разяснителна кампания преди началото на сезона за това какви са изискванията и забраните в законодателството. Според директорите на националните паркове бариери на пътищата, които водят в защитените територии, спират автомобилите ефективно. Сериозен е проблемът обаче с контрола на двуколесните моторни превозни средства, АТВ и моторните шейни във високите части с надморска височина над 1500 до 2500 м. Другите проблеми по отношение на контрола от страна на парковата охрана са свързани с бракониерството и иманярството, за което е необходимо да се подобрят механизмите за взаимодействие с органите на МВР и Изпълнителната агенция по горите. Работата по създаване на координационни механизми ще продължи като в процеса ще бъдат включени представители и на други отговорни институции като МРРБ, Министерството на туризма, областните управители на Добрич, Варна и Бургас и общините, на чиито територии са защитените обекти. |
Още по темата: | общо новини по темата: 1585 | ||||||||||||
| |||||||||||||
предишна страница [ 1/265 ] следващата страница |
Зареждане! Моля, изчакайте ...
Все още няма коментари към статията. Бъди първият, който ще напише коментар!
Още новини от Национални новини:
ИЗПРАТИ НОВИНА
Виж още:
Такситата блокират АМ "Тракия", пускат само коли на специален режим
11:43 / 20.11.2024
Задържаха моториста, блъснал баба и внуче на столичния булевард "Гешов"
08:04 / 20.11.2024
Абонамент
Анкета