ЗАРЕЖДАНЕ...
Начало
София
Спортни
Регионални
България
Международни
Любопитно
Галерии
Личности
RSS
Всички
Други
Институции
Криминални
Общество
Бизнес
Даниела Везиева, СИНПИ: Време е да обединим балканския нрав и да направим уникална регионална политика | ||||||
| ||||||
Тя обясни, че в СИНПИ считат, че трябва да започне да се мисли за взаимно сътрудничество на Балканите през неправителствените структури. На политическо ниво има достатъчно подписани документи – и двустранни споразумения, и Черноморско споразумение. Въпросът е как работят те. По думите на Везиева всички балкански страни имат почти еднакъв икономически профил и той е промишлено-аграрен, като с превес в повечето брутни вътрешни продукти са услугите, което води до ниската добавена стойност. Тя постави и въпроса не е ли време да се направи една отворена платформа, чрез която да се партнира в земеделието, да се мисли за общи инвестиционни пакети така, че балканските страни да разпределят помежду си най-силните места, в които могат да работят. Това да се пакетира като нещо цялостно, което може да отговори на съвременните предизвикателства. Според проф. Иван Данов транснационалните магистрали на Балканите са основа за икономически растеж на нашите територии. "Забавянето на отварянето на Шенгенското пространство за Румъния и България, от което следва, че Гърция няма сухопътна връзка с Европейския съюз, цели забавяне на икономическия растеж на балканските страни", категоричен бе проф. Данов и допълни, че географско местоположение, свързано със световните икономически проблеми, реално е обективна предпоставка за нашето развитие. По думите му е време да опровергаем битуващото мнение, че Балканите са по-изостанала територия, различна по производителност от останалите части на Европа. Още повече че имаме изключително положителния пример в това отношение през последните години на Турция и Румъния. "Необходима е координирана концепция за основните точки на свързване на страните от Балканския полуостров. Това изисква междуправителствена комисия, съставена от икономисти, специалисти по транспорт и транспортни проекти, която да изработи генерален план на магистралната транспортна мрежа на Балканите", убеден е бившият министър на инвестиционното проектиране. Доц. д-р Николай Цонков счита, че в пограничните територии в трансграничните региони, какъвто например е Дунавският регион, които са най-слабо населени и най-силно изостанали, всъщност е и резервът, към който трябва да се ориентираме – да наситим тези територии икономически, демографски, дори да развием културните връзки. "Добре да се насочим към инфраструктурно, индустриално, екологично, туристическо, енергийно осигуряване. Всичко това ще засили връзките между държавите и ще осигури така необходимата ни транспортна и икономическа свързаност", каза доц. Цонков. Той постави и въпроса да нуждата от трансгранични клъстери и трансгранични бизнес инкубатори. "Тук виждам важното място на неправителствените организации, на гражданския сектор и на така напречените европейски териториални групи за сътрудничество", изтъкна Николай Цонков, цитиран от Стратегическия институт за национални политики и идеи. |
Зареждане! Моля, изчакайте ...
Все още няма коментари към статията. Бъди първият, който ще напише коментар!
Още новини от Национални новини:
ИЗПРАТИ НОВИНА
Виж още:
Влак с близо 60 пътници дерайлира на гара в София
20:05 / 23.11.2024
Катастрофа затруднява движението по Подбалканския път
17:01 / 23.11.2024
Коледна приказка: Най-красивите базари в Европа през 2024
16:19 / 23.11.2024
Голям шеф в банка и работещ в телевизия изнудвани с голи гей снимки
12:26 / 25.11.2024
Актуални теми
Абонамент
Анкета