ИЗПРАТИ НОВИНА
Новини
Спорт
Справочник
Обяви
Вход
close




ЗАРЕЖДАНЕ...
Начало
София
Спортни
Регионални
България
Международни
Любопитно
Галерии
Личности
RSS
Всички
Други
Институции
Криминални
Общество
Бизнес
Бивш зам.-министър на образованието: Големият проблем със зрелостните изпити е да се изгради капацитета да се правят сравними по трудност въпроси
Автор: Йоланда Пелова 12:24 / 23.08.2024Коментари (0)1302
©
Ако имаме една стабилна, добра и последователна подготовка на децата за учене, тогава явяването на изпит накрая не би трябвало да е проблем. Но ако има пропуски в процеса и искаме да ги компенсираме с явяването в края на някаква образователна степен, тогава има проблем. Това каза Мариана Банчева – образователен експерт и бивш заместник-министър на образованието, в предаването "България, Европа и светът на фокус“ на Радио "Фокус“.

За смисъла на матурите винаги се е водила дискусия, отбеляза тя. Те се използват по различен начин от различните учители и се комуникират по различен начин с родителите. "Безспорно е, че трябва да ги има изпитите и в 4., и в 10. клас, защото те бележат постигнатото в края на един образователен етап“, категорична бе тя.

Много от децата, които нямат желание да учат и имат възможността да излязат на пазара на труда и да станат независими, могат да завършат и след 10. клас, обясни Банчева. "В 11. и 12. клас би трябвало да остават само тези ученици, които след това виждат своето бъдеще във висши училища и са мотивирани да учат. Това е смисълът на тези разделения и етапи в гимназиалния етап, но това невинаги се случва по този начин“, допълни тя.

Изпитът в 10. клас е минимумът, който трябва да гарантира, че всички деца са получили достатъчно качествено образование до момента, в който започва интензивната профилирана и професионална подготовка, обясни експертът. "Разликите в подготовката на децата в 11. и 12. клас стават много големи. Затова изпитът в 10. клас има своето място и своето значение, няма значение, че той не е вход към някаква следваща образователна степен“, поясни Мариана Банчева.

По думите й големият проблем със зрелостните изпити е свързан с това да се изгради капацитета да се правят сравними по трудност въпроси. "Това със случайното генериране на изпитни материали предотвратява изтичане, но всъщност колко е труден един тест във всеки един момент спрямо това, което е било миналата и по-миналата година, е нещо, което трябва да може да се гарантира от системата. Големият въпрос е как се създават и управляват изпитните тестове, а ние него въобще не го зачекваме“, подчерта Мариана Банчева.







Зареждане! Моля, изчакайте ...

Все още няма коментари към статията. Бъди първият, който ще напише коментар!

Още новини от Национални новини:

ИЗПРАТИ НОВИНА
« Ноември 2024 г. »
пон
вто
сря
чтв
пет
съб
нед
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
Виж още:
Актуални теми
Подлезите в София
Катастрофи в София
Формула 3 сезон 2024
51-ото Народно събрание
ТВ и шоу сезон 2024/2025 г.
назад 1 2 3 4 5 напред
Абонамент
Абонирайте се за mail бюлетина ни !
Абонирайте се за нашия e-mail и ще получавате на личната си поща информация за случващото се в София и региона.
e-mail:
Анкета
Трябва ли да се дадат повече права на районните кметове?
Да
Не
Не мога да преценя
РАЗДЕЛИ:
Новини
Спорт
Справочник
Обяви
Потребители
ГРАДОВЕ:
София
Пловдив
Варна
Бургас
Русе
Благоевград
ЗА НАС:

За контакти:

тел.: 0700 45 024

novini@sofia24.bg

За реклама:

Тарифи (виж)
Договори избори 2024

тел.: 0887 45 24 24

office@mg24.bg

Екип
Правила
Софиянци във facebook
RSS за новините
Футбол на живо по телевизията