ЗАРЕЖДАНЕ...
Начало
София
Спортни
Регионални
България
Международни
Любопитно
Галерии
Личности
RSS
Всички
Други
Институции
Криминални
Общество
Бизнес
Бивш депутат: За 10 месеца и 10000 км съм спестил около 2000 лв. | ||||||
| ||||||
10 месеца и 10,000 километра с електрическото ми пежо 2008е. Добър повод за наброски и равносметки: ● Докато в началото отчетливо се притеснявах да пътувам с колата извън Пловдив, сега пътуването по магистралата до София (най-честият ми маршрут) е приятно и рутинно – познавам колата добре и не се притеснявам, когато километражът показва, че ми остава едва 50-ина километра автономия. ● По основните пътища в страната непрекъснато изникват нови и все по-мощни зарядни станции. Свиквам все повече с начина им на работа и губя все по-малко време при включване и изключване на апликациите. ● При последното си ходене в София (с включена обиколка из града) спрях да заредя за 15 минути на отиване и 27 на връщане – което със сигурност не надвишава кой знае колко обичайните ми спирания за кафе и тоалетна. ● Научавам се все по-добре да оптимизирам разхода на автомобила – например като намалявам скоростта при изкачване и я увеличавам при спускане. Не ми е досадно да го правя – дори бих казал, че ми е забавно. ● Все повече свиквам с обстоятелството, че тръгването нанякъде с електрически автомобил изисква извесно предварително планиране и отделяне на (с една идея) повече време за път. В преобладаващото количество от случаите това не ми е в тежест. ● В 85% от случаите зареждам на собствената си зарядна станция, на цена от 0.25 лв/кВт. При среден разход от 18-19 кВт/100 км, това прави разход от под 5 лв на 100 км. Другият ми автомобил (приблизително същият модел, но дизелов) гори 7 л/100 км, което в момента означава разход от около 25 лв на 100 км. За 10 месеца и 10,000 километра, това са спестени около 2,000 лева, или 200 лв/месец. Към това добавяме липсата на необходимост от каквото и да е обслужване (смяна на масло, ремъци и пр.). Което все още не компенсира разликата в началните цени на двата автомобила, но – ако отчетем и елемента на грижа за околната среда – определено прави инвестицията удовлетворителна. ● Да караш електрически автомобил е огромно удоволствие – усещането за ускорение, съчетано с пълното отсъствие на шум, е опияняващо и може да бъде сравнено единствено с движението на платноходка при попътен вятър. Ако трябва честно да си призная – удоволствието при каране изобщо не намалява с времето, дори (сякаш) нараства. И даже да изключим всички други предимства и да оставим само това изживяване, то ми е напълно достатъчнo, за да не се поколебая следващия път – и да избера отново електрическа кола. |
Зареждане! Моля, изчакайте ...
Все още няма коментари към статията. Бъди първият, който ще напише коментар!
Още новини от Национални новини:
ИЗПРАТИ НОВИНА
Виж още:
Шофьор на тролейбус в София е със счупена ръка след бой с велосипедист
07:56 / 26.11.2024
Хора в неравностойно положение за метростанция "Бели Дунав": Пощадете ни
10:03 / 27.11.2024
Тайната падна, но съмнението остана, Ивонне разкри дълго пазена тайна
09:09 / 27.11.2024
Актуални теми
Абонамент
Анкета