ИЗПРАТИ НОВИНА
Новини
Спорт
Справочник
Обяви
Вход
close




ЗАРЕЖДАНЕ...
Начало
София
Спортни
Регионални
България
Международни
Любопитно
Галерии
Личности
RSS
Всички
Други
Институции
Криминални
Общество
Бизнес
"Биологичен спринт" предлага ускорено обучение за всички, които искат да учат биология от вкъщи
Автор: Живко Кръстев 14:33 / 21.02.2024Коментари (0)916
© Фокус
"Биологичен спринт" предлага ускорено обучение за всички, които искат да учат биология от дома си по нов и различен начин, само за една седмица. Това е работещ начин за преговор на уроците по биология, за научаване на нови неща и възвръщане на духа в обучението и науката. Това каза създателят на OS Implants д-р Ваньо Везиров в предаването "Човекът на фокус" на Радио "Фокус".

Той обясни, че е напълно възможно целият обем от информация да бъде възприет в рамките на седем дни благодарение на метода, който разработва. Нарича го "Метод на д-р Ви". "Тази информация трябва да бъде добре подредена и омрежена с нещата, които вече знаят хората, защото така функционира нашата нервна система – чрез синапси. Аз вкарвам тази информация и я свързвам с познатото така, че човек много лесно може да я разбере. В обучението използвам седем инструмента. Това не са просто едни сухи презентации, не е четене от учебник, не е зубрене. Всичко се случва с рисунки, всеки процес го обвързвам с нещо от реалността, нещо от ежедневието на ученика. Разработваме и клинични казуси, в които може да се изследва и да се види как нещата функционират. Използваме мнемоники. Например мнемониката ХИДРО като съкратен вариант на всички основни жизнени процеси: хранене; дишане, дразнимост и движение; растеж, размножаване и развитие; отделяне. С една думичка всички са запомнили основните жизнени процеси", обясни д-р Везиров.

През първия "Биологичен спринт", посветен на човешката анатомия, преминават около 40 човека. Следващият "Биологичен спринт" започва на 4 март, като във фокуса му ще бъде клетката. Обучението е подходящо за деца от 1. до 12. клас, като особено полезно е то за учениците от 5. до 12. клас. "Ще разберем как животинската клетка функционира и как тя извършва всички процеси, които извършва и големият организъм. Ще надникнем в нейния метаболизъм, ще видим как тя създава и как разгражда, ще видим живота и смъртта на клетката, ще видим как клетките взаимодействат помежду си. Ще видим как една нова парадигма показва, че не ядрото е това, което управлява клетката, а нейната плазмена мембрана", разказа Везиров.

В последствие всеки един от участниците в програмата може да кандидатства за менторската програма по биология, която той разработва. "Това е първата и единствена менторска програма по биология в България, която обединява в група най-мотивираните и най-желаещите ученици, които искат да се развиват в последствие като лекари, дентални лекари, във всяка една сфера от биологията", допълни той.

Д-р Ваньо Везиров разказа, че в момента работи и по проблема със зависимостта от екрани при децата, която вече добива мащабите на пандемия. Тя има катастрофални последствия за развитието на техния мозък, подчерта той. "Това са най-често деца, които не могат да говорят, които са хиперактивни. Всички нови диагнози, които се появиха в последните пет години, са най-вероятно заради екраните. Диагнозата аутизъм започва да се развива, когато за първи път се появява "Baby TV". Има пряка връзка между екранната зависимост и диагнозата. Възможно ли е диагнозата аутизъм да не е генетично обусловена, а обусловена върху неправилно използване на екрани?", коментира той.

Механизмът, по който екранът влияе върху развитието на мозъка на едно развиващо се дете, е чрез изместване на човека като фактор. "Човекът не е фактор в живота на едно такова дете. То не може да се учи от човека, не може да има последователност на действията, не може да разсъждава и изведнъж стават нечовеци под една или друга форма. Екранът се превръща в авторитет", обясни д-р Везиров.

Заради аудиовизуалната свръхстимулация децата изключват останалите си сетива и се появяват проблеми с обонянието, с равновесието, с координацията на движенията. "Когато даваш на мозъка само визуална стимулация от екран, само в тази зона на неговия мозък започват да се развиват синапси и омрежаване. Изведнъж всичко друго не е значимо за неговия мозък и то го изключва. 80% от информацията, която получаваме, е през очите. При тези деца това става 90-95% и те не могат да възприемат друг вид информация", обясни той.







Зареждане! Моля, изчакайте ...

Все още няма коментари към статията. Бъди първият, който ще напише коментар!

Още новини от Национални новини:

ИЗПРАТИ НОВИНА
« Ноември 2024 г. »
пон
вто
сря
чтв
пет
съб
нед
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
Виж още:
Актуални теми
Античен град Хераклея Синтика разкрива още от тайните си
Бюджет 2025
Влизането на България в Шенген
Почина Лиъм Пейн
51-ото Народно събрание
назад 1 2 3 4 5 напред
Абонамент
Абонирайте се за mail бюлетина ни !
Абонирайте се за нашия e-mail и ще получавате на личната си поща информация за случващото се в София и региона.
e-mail:
Анкета
Трябва ли да се дадат повече права на районните кметове?
Да
Не
Не мога да преценя
РАЗДЕЛИ:
Новини
Спорт
Справочник
Обяви
Потребители
ГРАДОВЕ:
София
Пловдив
Варна
Бургас
Русе
Благоевград
ЗА НАС:

За контакти:

тел.: 0700 45 024

novini@sofia24.bg

За реклама:

Тарифи (виж)
Договори избори 2024

тел.: 0887 45 24 24

office@mg24.bg

Екип
Правила
Софиянци във facebook
RSS за новините
Футбол на живо по телевизията