ЗАРЕЖДАНЕ...
Начало
София
Спортни
Регионални
България
Международни
Любопитно
Галерии
Личности
RSS
Всички
Други
Институции
Криминални
Общество
Бизнес
Банкер: Доста по-евтино е разплащането през мобилни приложения, отколкото в банковия салон | ||||||
| ||||||
Все повече ще навлизат плащанията през смартустройства - мобилен телефон, часовник; ще се появят и нови тип плащания с потвърждение на личността само чрез биометрия. Развитието на дигиталното банкиране се развива с все по-бързи темпове, каза Бакалов. "Парите в брой никога няма да изчезнат, но ще заемат все по-малка част от нашето ежедневие. Това ще става неусетно, без принуда или със закон, по естествен начин. Потребителите на банките се убеждават, че е много по-лесно да се разплащат безналично, и това е правилният начин как да стават промените." Бакалов разказа за програмата "Помощ от приятел", въведена от ПИБ, чрез която банковите служители разясняват как работи дигиталното банкиране на клиентите. Всички процеси на банкиране са много улеснени от дигитализацията, добави Бакалов, като това има и икономическо отражение. "Във всички банки в страната разплащането през мобилните приложения и интернет банкирането е доста по-евтино от плащането в банковия салон. Ние сме създали начин човек сам да управлява колко да му струва да банкира с една банка." Има известна несигурност сред клиентите с въвеждането на дигиталното банкиране, както е с въвеждането на всяка иновация, като банките в страната се стремят да предоставят възможно най-добрите услуги на световно ниво и това няма да означава краят на банковите офиси. "Банките се стремят да бъдат там, където клиентите искат да бъдем. Ако искат да бъдем в банковия офис, ние сме там; ако искат да сме в мобилното приложение, ние сме и там. Водещият винаги е клиентът." България притежава нужната платежна инфраструктура за пълния набор от безналични плащания, с добра мрежа от ПОС терминали и банкови клонове, но има предизвикателства пред банкирането в най-отдалечените места, каза Бакалов. "До някаква степен интернет и мобилното банкиране е отговорът", стига да има добър процес на обучение на жителите, за да приемат новите услуги. "Но вярвам, че както нашите баби и дядовци се научиха да си говорят с внуците през вайбър, така ще ги научим да си получават пенсията и да си плащат сметките през мобилното банкиране. Няма да е лесно, но това е нашата задача." БНБ отново повиши основния лихвен процент в борбата си срещу високата инфлация, като от 01.11.2023 г. той става 3.79%. Това е в унисон с повишенията на лихвите в Европа, но няма да има директни отражения върху кредитната дейност на банките в България, коментира Бакалов. "Очакванията на обществото и на банките са за плавно повишаване на лихвите по депозити и кредити", като по-бавното покачване в България спрямо Европа е позитивно за потребителите, добави той. Доверието в банките в България е огромно в момента, както се вижда от нарастващите привлечени средства. Банките от своя се стремят да не пренасят свързаните с инфлацията свои разходи върху потребителите - увеличението на лихвените нива е неизбежно, но ще бъде максимално плавно, като ще бъде съпроводено и със затягане на кредитните правила. |
Зареждане! Моля, изчакайте ...
Все още няма коментари към статията. Бъди първият, който ще напише коментар!
Още новини от Национални новини:
ИЗПРАТИ НОВИНА
Виж още:
Актуални теми
Абонамент
Анкета
Трябва ли да се дадат повече права на районните кметове? | ||
Да (578) | 53% | |
Не (399) | 37% | |
Не мога да преценя (109) | 10% |